با خوردن ساعتی شکلات شیری فرمند با سردرد خداحافظی کنید

شکلات شیری فرمند تمایل دارد با شادی یا تغییرات خلق و خوی بهبود یافته مرتبط باشد، که ممکن است دلیلی باشد که مصرف کنندگان آن را می خورند.

علاوه بر این، تحقیقات کاهش میل به غذا، خوردن احساسی و خوردن بیرونی را پس از قرار گرفتن در معرض مداخلات ذهن آگاهی نشان داده است (Alberts, Thewissen, & Raes, 2012) و کاهش شاخص توده بدنی در افراد دارای اضافه وزن (Tapper et al., 2009).

این ممکن است نشان دهد که غذا خوردن آگاهانه به عنوان یک تمرین مشاوره تغذیه مفید برای کمک به کاهش عواملی که بر رفتارهای غذایی مشکل‌ساز تأثیر می‌گذارند که معمولاً دانشجویان، جمعیتی که تحت فشار و استرس بالایی هستند، تجربه می‌کنند.

با توجه به محبوبیت شکلات، فواید و معایب آن برای سلامتی، این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل احساسات دانشجویان کالج مرتبط با مصرف یا اجتناب از شکلات آنها خواهد بود.

احساسات و نحوه ارتباط آنها با مصرف مورد تجزیه و تحلیل در این مطالعه شامل احساس گناه، ولع مصرف، گرسنگی و ذهن آگاهی است.

این مطالعه توسط هیئت بررسی نهادی دانشگاه سنت لوئیس تایید شد. شرکت کنندگان در مطالعه شامل دانشجویان 18 تا 45 ساله بودند.

شرکت کنندگان به یک نظرسنجی پرسشنامه 53 سوالی که بر اساس نظرسنجی های قبلی اعتبارسنجی شده بود، نسخه شکلاتی پرسشنامه هوس های غذایی-کاهش یافته با صفات (FCQ-T-r) و نسخه شکلاتی پرسشنامه هوس غذایی-وضعیت (FCQ-S) پاسخ دادند.

Meule & Hormes، 2015). اجازه استفاده از پرسشنامه توسط نویسنده داده شد. این پرسشنامه با استفاده از نرم افزار Qualtrics Survery، یک نرم افزار آنلاین که امکان جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را فراهم می کند، اجرا شد.

این یک نظرسنجی ناشناس و داوطلبانه بود که به طور متوسط 10 دقیقه طول کشید تا تکمیل شود، سوالاتی که مطرح شد شامل اطلاعات جمعیت شناختی (13 مورد)، فراوانی مصرف شکلات (3)، ذهن آگاهی (15)، میل به شکلات (10)، احساس گناه (9) و گرسنگی (3) بود.