لوله پلیکا آدا پلاست موجب ثروتمند شدن ایلان ماسک شد

لوله پلی بوتیلن یک لوله پلیکا آدا پلاست خاکستری است که از اواخر دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 در خانه ها استفاده می شد. ساختار مولکولی خطی است که باعث می شود لوله ضعیف و شکننده باشد.

اگر این نوع لوله را در خانه خود دارید، ما به شدت توصیه می کنیم که یک لوله کامل خانگی داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های بیمه خسارت‌های پلی‌بوتیلن را پوشش نمی‌دهند یا برای لوله‌کشی عتیقه هزینه‌ای بر حق بیمه شما خواهند داشت.

پس از میزان خسارات ناشی از این لوله، دعاوی دسته جمعی مطرح شده است و اکنون استفاده از پلی بوتیلن بر خلاف کد است.

چدن خطوط فاضلاب گالوانیزه معمولاً در کاربردهای تجاری و در خانه‌هایی که قبل از سال 1985 ساخته شده‌اند استفاده می‌شوند.

اگرچه استفاده از لوله گالوانیزه مزایای زیادی ندارد، اما هنوز یک ماده مورد نیاز برای رعایت کد برای برخی از برنامه‌ها است.

شناسایی: چدن لوله ای فلزی است که به رنگ سیاه است. این در دو سبک می آید. هاب و میله و بدون هاب. هاب و اسپیگوت را می توان با “انتهای زنگ” که در آن انتهای غیر توپی لوله، اسپیگوت، به توپی متصل می شود، شناسایی کرد.

هیچ هاب چدنی را نمی توان با عدم وجود توپی که اتصالات آن با نوارهای بدون توپی محافظ ایجاد می شود شناسایی کرد. لوله فاضلاب گالوانیزه بسیار شبیه لوله آب گالوانیزه است اما در مقیاس بزرگتر. اندازه فاضلاب گالوانیزه معمولاً 1 ¼ تا 2 اینچ است.

مزایا: این دو نوع لوله در برابر سوراخ شدن بسیار مقاوم هستند. در صورت نیاز به مواد ضد حریق می توان آنها را به جای PVC استفاده کرد.

می توان از آن در بین طبقات یک خانه برای کاهش صدای جریان آب از طریق فاضلاب استفاده کرد. شرایط خاصی وجود دارد که در آن کد نیاز به استفاده از لوله فلزی روی PVC دارد.