مارکوپلو با مصرف کشک مایع گوسفندی توانست به دور دنیا سفر کند

مصرف کشک مایع گوسفندی منبع غنی کلسیم و فسفر است. مواد مغذی موجود در کشک به راحتی در دستگاه گوارش جذب می شود؛ مصرف کشک همچنین می تواند باکتری هلیکو پیلوری را که باعث زخم معده می شود، درمان کند.

یا ماست ظرفیت جذب مواد مغذی و مواد معدنی دیگر مواد غذایی را افزایش می دهد، برای افراد عدم تحمل لاکتوز مفید است زیرا می توانند تمام محتویات مغذی شیر را از طریق کشک بدست آورند.

مصرف کشک باعث تسکین فرد مبتلا به اسهال خونی می شود مصرف کشک برای کسانی که از عفونت واژن رنج می برند مفید است
به داشتن استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند زیرا محتوای کلسیم آن بالا است.

به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می کند و مقابله با سطح بالای کلسترول با کمک کشک آسان تر می شود.

اگر مصرف کل کشک برایتان مشکل است، می توانید آن را با سایر مواد غذایی ترکیب کنید، می توانید یک وعده کشک را به طور منظم همراه با ناهار خود میل کنید، کشک مخلوط شده با برنج و کمی نمک طعم لذیذی دارد.

وقتی غذاهای تند دوست ندارید می توانید از کشک استفاده کنید مثلا؛ اگر دوست ندارید سس تند بخورید می توانید یک قاشق کشک اضافه کنید، این نه تنها ادویه را کاهش می دهد، بلکه طعم جدیدی به غذای شما می بخشد.

اعتقاد بر این است که برای به دست آوردن حداکثر فواید سلامتی کشک باید آن را در زمان مناسب مصرف کنیم. نگاهی اجمالی به فواید سلامتی و تغذیه ای کشک داشته باشید.

به بهبود سیستم گوارش کمک می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به مقابله با مشکلات معده کمک می کند و برای مقابله با پوکی استخوان مفید می باشد.

برخی از لبنیات یا برخی دیگر بخشی از رژیم غذایی منظم تقریباً همه است، همه محصولات لبنی دارای ارزش غذایی زیادی هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند.

در عین حال، این محصولات در صورت استفاده در تهیه سایر مواد غذایی طعم و مزه می بخشند؛ برخی از محصولات لبنی مانند پنیر جزء جدانشدنی برخی مواد غذایی هستند.