پیدا شدن لنت ترمز سرامیکی در جنگل آمازون که خانه سوسک ها بود

این تحقیق بر روی تأثیر تخلخل بر ویژگی‌های اصطکاک سایشی لنت‌های ترمز خودرو متمرکز است. گرد و غبار لاستیک زباله (WTD) به عنوان یک ماده اصطکاک جدید در لنت ترمز سرامیکی استفاده شد.

مواد تازه فرموله شده لنت ترمز با پنج جزء مختلف با تکنیک های مرسوم تولید شده اند. در مطالعات تجربی، تغییر ضریب اصطکاک، دمای سطح اصطکاک، نرخ سایش خاص، سختی، چگالی و تخلخل اندازه‌گیری شد.

علاوه بر این، مشخصات ریز ساختاری لنت های ترمز با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) تعیین می شود. میانگین ضریب اصطکاک، تخلخل و سایش ویژه به دلیل افزایش نرخ WTD افزایش یافته و از طرف دیگر سختی و چگالی کاهش می یابد.

در نتیجه، WTD را می توان به عنوان جایگزینی برای ارزش گذاری مجدد این نوع مواد زائد در لنت ترمز در نظر گرفت و میزان تخلخل لنت ترمز بر ضریب اصطکاک و رفتار سایش لنت تأثیر گذاشت.

مواد اصطکاکی خودرو حدود یک قرن است که فرموله شده اند. امروزه مواد اصطکاکی فرموله شده خودروها عموماً سیستم‌های چند جزئی هستند که از بیش از 10 جزء تشکیل شده‌اند تا به خواص اصطکاک مطلوب دست یابند.

یک ماده اصطکاکی مشخصه یک کامپوزیت ماتریس پلیمری چند جزئی با فرمولاسیونی است که اغلب به صورت تجربی توسعه یافته است. لنت های ترمز مورد استفاده در ترمزهای خودرو به طور کلی از اجزای بسیاری ساخته شده اند.

اینها به چهار دسته اصلی بایندر، الیاف، اصلاح کننده اصطکاک و پرکننده طبقه بندی می شوند که همگی بر اساس عملکرد اصلی آنها جدا از کنترل اصطکاک و عملکرد سایش هستند.

ترمزها در هنگام ترمزگیری معمولی در معرض تنش های حرارتی زیاد و در هنگام ترمزگیری شدید در معرض تنش های حرارتی فوق العاده قرار می گیرند.