چای دوغزال سبز را می توان در جنگل آمازون کشت کرد

یافته‌های کلی از مطالعات انسانی متعدد نتایج متناقضی و شواهد محدودی از فواید نوشیدن چای سبز بر خطر کلی سرطان به دست آورده‌اند.

بررسی چندین مطالعه نشان داد که کاتچین موجود در چای دوغزال سبز و کافئین ممکن است در افزایش متابولیسم انرژی نقش داشته باشد که ممکن است منجر به کاهش وزن شود.

یک منبع معتبر متاآنالیز بیشتر از چندین مکانیسم مختلف کاهش وزن ناشی از پلی‌فنل‌های چای نشان داد که کاتچین‌ها و کافئین به‌طور هم‌افزایی اثرات کاهش وزن ایجاد می‌کنند، برخلاف اینکه آنها نتیجه کافئین به تنهایی هستند.

با این حال، تأثیر نوشیدن چای سبز بر کاهش وزن بعید است که اهمیت بالینی داشته باشد. اکثر مطالعاتی که تغییرات جزئی در متابولیسم نشان داده اند از عصاره چای سبز با غلظت بسیار بالای کاتچین استفاده می کنند. چای سبز دارای خواص ضد التهابی است.

مروری بر مطالعات بالینی انسانی و آزمایش‌های سلولی و حیوانی نشان داد که چای سبز و جزء اصلی آن، اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG)، اثرات ضد التهابی قابل‌توجهی دارند.

تجزیه و تحلیل سال 2019 منبع معتبر استفاده از عصاره چای در لوازم آرایشی این موضوع را تایید کرد. محققان تشخیص دادند که محلول هایی از جمله عصاره چای وقتی به صورت موضعی استفاده شوند.

پاسخ های ضد التهابی را افزایش می دهند. آنها همچنین دریافتند که میکروسیرکولاسیون پوست در نواحی آسیب دیده بهبود یافته است. یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که مصرف چای سبز با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

یک متاآنالیز در سال 2016 از تحقیقات مربوط به چای سبز و بیماری های قلبی عروقی این یافته ها را تأیید کرد. در مجموع 9 مطالعه شامل 259267 فرد در تجزیه و تحلیل گنجانده شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف چای سبز با پیامدهای مطلوبی در رابطه با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و ایسکمیک مرتبط است.