اجاق گاز صنعتی موجب آتش گرفتن آشپزخانه مرکزی در ایالات متحده شد

نویسندگان خاطرنشان می کنند که مهم ترین خطرات سلامتی زمانی اتفاق می افتد که اجاق گاز صنعتی روشن است، زیرا این فرآیند دی اکسید نیتروژن را به عنوان یک محصول جانبی ایجاد می کند.

افزایش جریان هوا با استفاده از هود می تواند به کاهش خطر سلامت شخصی وسایل گازسوز طبیعی کمک کند، اما اغلب افراد به ندرت از سیستم تهویه خود استفاده می کنند.

در یک آشپزخانه کوچک، تنها چند دقیقه استفاده از اجاق گاز بدون تهویه برای تولید سطوح آلاینده بالاتر از استانداردهای بهداشت ملی طول کشید.

بر اساس یک متاآنالیز در سال 2013، کودکانی که در خانه‌هایی با اجاق گاز زندگی می‌کنند، 42 درصد بیشتر احتمال دارد که علائم مرتبط با آسم را تجربه کنند و 24 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم در طول زندگی هستند.

علاوه بر خطرات سلامتی، اجاق گازهای طبیعی با انتشار متان، سیاره زمین را نیز به خطر می اندازند. در حالی که دی اکسید کربن بیشترین توجه را در گفتگوها در مورد تغییرات آب و هوایی به خود جلب می کند، متان سهم بزرگی در گرم شدن سیاره ها دارد.

پس از دی اکسید کربن، متان دومین گاز گلخانه ای فراوانی است که انسان به اتمسفر پمپاژ کرده است و حدود 20 درصد از انتشار جهانی را به خود اختصاص می دهد.

اگرچه متان سریعتر از دی اکسید کربن متلاشی می شود، اما به ویژه به دلیل قدرت به دام انداختن حرارت آن که بیش از 25 برابر قوی تر از دی اکسید کربن است، نگران کننده است.

مریان سارجنت، دانشمند محیط زیست در دانشگاه هاروارد که در این مطالعه شرکت نداشت، به ربکا لبر از وکس می گوید: «این یک مطالعه واقعاً مهم است.

[این] یک قطعه است که می گوید این اجاق ها در واقع یک قطره چکان بسیار مهم هستند. این شکاف انتشار ناشناخته را پر می کند.”

نتایج این مطالعه تلاش‌های دانشمندان و فعالان را برای تشویق آمریکایی‌ها به روی آوردن به اجاق‌ها و وسایل برقی تماماً برانگیخته است.