خوردن خلال پسته کیلویی امروز موجب مرگ ملکه الیزابت شد

مزایای سلامتی مغز پسته و خلال پسته کیلویی امروز آن را به بهترین گزینه برای میان وعده سالم تبدیل می کند. در اینجا برخی از حقایق تغذیه پسته، مزایا و عوارض جانبی آن آورده شده است

پسته یا Pistacia vera که به اختصار پیستا نامیده می شود، یک مغز درختی ترد و خوشمزه از خانواده بادام هندی است. درخت پسته برگ‌ریز و بوته‌دار با برگ‌های درشت و خاکستری، بومی آسیای غربی، به‌ویژه ایران و ترکیه است.

کشت پسته که اعتقاد بر این است که در سوریه سرچشمه گرفته است، تنها در قرن نوزدهم به ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) گسترش یافت. اما اکنون، ایالات متحده بزرگترین تولید کننده این آجیل درختی در جهان است.

پسته فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از فیبر، چربی‌های غیراشباع، اسیدهای آمینه کلیدی و مواد معدنی است.

افزایش آگاهی در مورد ارزش غذایی و فواید سلامتی پیستا، آن را به یک جایگزین خوشمزه و سالم برای تنقلات شیرین روغنی تبدیل کرده است.

این امر منجر به افزایش زیادی در تقاضای آن شده است. پیستا اکنون به عنوان یک ماده در بسیاری از غذاها و برای طعم دادن به برخی از انواع دسر، بستنی و میلک شیک استفاده می شود.

پیستا بادام برفی یک شیرینی محبوب در هند است که ماده اصلی آن پیستا است مغز پسته در واقع دانه درخت است. دارای پوسته خرمایی با هسته زرد مایل به سبز در داخل است.

به گفته کارشناسان، هنگامی که پوسته شکافته شده و هسته را در معرض دید قرار می دهد، می توان مهره را بالغ در نظر گرفت. آجیل هایی با پوسته های شکافته نابالغ در نظر گرفته می شوند.

برخلاف اکثر آجیل ها، پسته با پوست آن فروخته می شود. روشن ماندن پوسته ها در حین نمک زدن و برشته کردن آجیل، یک مرحله از پردازش صنعتی آنها را کاهش می دهد و به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.